söndag 20 december 2009

Viker av från traditionen idag.

Vilken fin dag vi fick idag! Solen kikar fram över vinterlandskapet. Härligt!! Synd bara att vi inte har möjligthet att vara ute. Inte en chans till det idag, tyvärr. Detta är ju helt och hållet vårat eget fel, för vi latade till oss efter vår powershopping igår. Så nöjda med oss själva, över att ha fixat alla julklappar på så kort tid som möjligt. Vi hamnade i soffan och blev  där hela kvällen. Meningen var att det skulle städas igårkväll, men vi sitter här och laddar för ett rejält race nu istället.

Ser fram emot kvällen när allt är klart. Då ska vi julpynta, äta Janson och julskinka och säkert blir det en glögg också. Jag får frångå mina principer och tjuvstarta lite. Har aldrig ätit skinka förrän kvällen före julafton. Men jag går för Leffes ide'. Vi tar det ikväll!! Jag vill så gärna följa traditionen men Leffe undrade om vi inte ska få skinkan förrän vid midnatt den 23:dje??!! Så hade det nog blivit, om jag inte gett vika. Tack, Leffe för att du är väl så stönig ibland ;-)

Önskar alla en underbar 4:de advent!!

1 kommentar:

  1. Ja traditioner är till för att brytas. Har gjort detsamma här - skinkan o granen fixad idag. så skönt, ingen stress.
    Kram på dej o en riktigt GOD JUL!

    SvaraRadera