måndag 21 december 2009

En billig affär.

Ja, det blev en billig runda inne på en av butikerna, i lördags. Nog för att den här kedjan reklamerar om att ha bra priser. Men 4 kr för en hel kundvagn! Det var väl ändå att ta i ?!  Som ni kanske förstår,  gick något snett. Mitt kort krånglade och ville inte släppa igenom köpet, men på tredje försöket verkade allt ok. Vad jag upptäcker senare är att mitt konto endast belastats med ynka 4kr. Notan gick ändå på drygt 1600. Jag avvaktade tills idag, men när det forfarande inte dragits rätt belopp på kontot, åkte jag inom butiken.
Samma person som jag handlade med i lördags står i kassan. Jag förklarar mitt ärende:
- Hej, jag handlade med dej i lördags och mitt kort krånglade.
- Jaha.
- Om ni hade diff i kassan i lördags, kan det nog bero på att det inte dragits från mitt konto.
- Vi hade ingen diff.
- Nähej, men du kanske vill ha mitt telefonnummer ifall det skulle vara något fel?
-Det  behövs inte.

Så otroligt nonchalant och på gränsen till otrevlig var han.

Vad skulle ni gjort?!
 Jag tackade för mej och gick jag!!

2 kommentarer:

  1. Ha ha...ja inte hade jag gjort nåt annat, när dom har en sån attityd.

    SvaraRadera
  2. Oj, vilken knäppis! Då får de skylla sig själva ju, du har gjort vad du kan.

    Hoppas att du och familjen får en riktigt God Jul - nu kan ni äta lite extra... :D

    Kram!

    SvaraRadera