söndag 27 december 2009

Annandag jul, lugn och skön, hittils iallafall....

Började dagen med att lägga i backen, ge full gas och satsa för fullt genom snöplogkanten. På shopen var det lugnt idag. Det var nog inte alla som tog sej genom snön. Inte konstigt, det kom ca 3dm under natten. Jag förundras över att det var folk ute överhuvudtaget. Men det är klart, dom har inte kunnat handla på två dagar, så det finns väl ett uppdämt behov.....
Väl hemma, trodde vi att det skulle bli snöskottning. Men det behvövde vi inte,  tack vare att pappa Kjell varit här under dagen. Tack, Pappa!
Istället beställde vi pizza och hade en alldeles egen filmkväll, jag och Leffe. Inte ofta det händer. Tror att det kanske kan vara sådär åtta år sen sist. Hoppas det inte dröjer så länge till nästa gång!!
Nu sitter jag här och väntar på att sonen ska ringa. Han är på fest och ska ringa när han vill bli hämtad.   Tycker att det börjar bli väl så sent nu!! Men jag vet ju, av egen erfarenhet, att man vill inte hem i första taget. Jag ger det en timme till, sen åker jag nog och kollar. Då får jag vara den pinsammaste morsan, jag får bara ta det.  Usch, jag blir lite nojig. Kan liksom inte fatta att min lille pöjk blivit stor.

Man får en annan förståelse för min stackars mamma, som väntade och var orolig när jg var ute och svirade. Samma mamma, som nu talar om för mej att Martin måste ju också få pröva sina vingar. Ja mamma, jag vet att du har så rätt! Men det är inte helt lätt.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar