söndag 22 november 2009

En lyckad helg!!

Om vi har haft en toppenhleg? Yes, det har vi!

Tillbringade hela lördagen på Telenor arena, där fick vi se en show med allt som finns i motorsport.Från minsta cross till en F1 bil. Fattar ni, gubbarna blev som barn på julafton! Allt var som en stor lekstuga med 15000 i publiken.

Det var svinkallt och korven tog slut, men kul hade vi. Ett stort tack till Elisabet som hade med sej bullar. Det blev Victorias räddning!Martin hann precis få sej en "kokt i lompe" innan det tog slut. Vet inte vad jag gjort för att förtjäna dessa barn? Alltså, Victoria blev åksjuk på vägen in, det enda hon fick till livs på hela dagen var en bulle och inte ett enda gnäll om något som helst på hela dagen. Det är ju nästan omänskligt. Men hon var lika glad och väntade bara på att få klä upp sej till fest.

Jag testade ju självklart min nya kamera. Oj, det var svårt, men kul. Tog väl ca 100 bilder och har av dom 15 som är brukbara. Lärde mej att jag inte ska ha kameran i väskan utan i ett band runt halsen. Har väl tyckt att det ser lite nördigt ut, med en kamera på magen. Men nu förstår jag varför man ska ha det hängande där. Ögonblicken väntar ju inte på att jag ska krångla upp kameran ur kamaraväskan som ligger i min handväska!

Här är bilen till showens bästa chaufför: Pontus Tidemand!!


Och här har vi den äldste chauffören - still going strong: Per Eklund! Ser ut som om han haft sin overall hela sin karriär, faktiskt!


Petter Solberg,jag undrar vad han går på? Duracell? En ortoligt positiv och energisk person!! Alltid lika glad och pratar engelska så man blir mörkrädd;-)


Min absoluta favorit, inget ont om F1-bilen, men det här var bäst: Flåklypa grand prix!!

Har ni inte sett Flåklypafilmen? Gör det!!

När vi kom till hotellet var det bara att svidaom till galamiddag. Nu äntligen, kom vi till höjdpunkten, tyckte Victoria.


Det serverades mycket god mat, Italienskt med ett gott vin till. Det satt som en smäck!! Vissa av oss festade till halv tre, innan vi tog kvällen. Glada och nöjda. Gladast och nöjdast var, Martin, som träffade på en av sina idoler, Eldar Vågan.Dom hade MYCKET att prata om under kvällen.


Till bordet hade vi ett Ferarriteam från Italien, bredvid oss satt det både världsmästare och europamästare.
Som Martin viskade till mej under middagen: "Nu ä vi att mett i smeten"

1 kommentar:

  1. Gläder mig med er! Kram till er alla kring underbare Martin!

    SvaraRadera