måndag 9 november 2009

Är det årstiden?

Är det mörktets fel att man blir så otroligt ineffektiv och irriterad? Eller vad beror det på?
Någon som vet?
Har Vab-at idag. Har egentligen haft ett gyllene tillfälle att ta tag i både det ena och andra. Men nej, inget har hänt!! Bara sitter här och tänker en massa, det hjälper inte speciellt mycket. Särskilt inte, när man inte kommer fram till något. Annars kan det vara bra, att stanna upp och tänka till. Men det har inte hjälpt mej idag.
Jag har så lätt att tala om för andra hur dom ska göra eller tänka för att ta sej framåt och hitta lösningar. Men när det kommer till mej själv, då är det genast svårare.
Här och nu bestämmer jag att jag gör en lista på allt som jag måste ta tag i. Ja, det gör jag!! Listor är bra!! Bara att börja högst upp och arbeta sej neråt!! *peppar mej här nu*
Det låter jävligt enkelt, eller hur?

Har en del jobbiga och svåra saker jag måste ta. Sådana där som man får ont i magen av ni vet.... Så, så vidare enkelt blir det inte, trots listor.....

Som jag så käckt, talar om för alla andra, men för tillfället har svårt för själv: "MAN MÅSTE VÅGA TA I SKITEN!!"
Det är hög tid för det nu- att ta i skiten!!

  • Skriv lista
  • Börja med det värsta
  • Ta punkterna i tur och ordning

Svårt att sparka sej själv i röven, men jag tror jag lyckades med det nu ändå;-)

2 kommentarer:

  1. Låter bra! Det kommer att kännas skönt när det väl är avklarat!
    Lycka till *kramar om*

    Å du.. Hoppa på utmaningen du också!! :D

    SvaraRadera
  2. Ja det är nog årstiden som gör att man blir så trött.Vi behöver nog ljuset. Blit bättre när vi är i advent tycker jag.
    Lycka till med listan!
    i-)

    SvaraRadera