söndag 17 oktober 2010

Har slagit alla med häpnad idag, ink mej själv.

Inte alla kanske, men iallafall närmaste familjen. Jag slog nämligen till med en söndagsmiddag när Leffe kom hem från jobb. "Bästaste Brodern" kom ju med älgkött igår och jag får väl erkänna att jag motvilligt tog mej an steken. Har ingen bra erfarenhet av tillagning av älgstek. Alltid blir den smaklös och torr. Men det var några år sen jag testade sist och jag hoppades på bättre lycka denna gång. Hittade ett recept som såg mycket lovande ut. Enklare och smidigare än jag gått tillväga tidigare. Vilken middag det blev!! Köttet smälte i munnen, såsen blev så där mustig och god som man bara kan önska. T o m  ungarna tog fler potioner. Mycket stärkande för mitt självförtroende i köket;-)
I övrigt har dagen varit mycket mer aktiv än gårdagen. Nu skulle det inte mycket till, men ändå! Hann faktiskt med en runda upp till "lon" (min 7,5km runda). Hade en behaglig resa dit men hemvägen blev tung. Men jag får väl vara glad att jag tog mej runt.
Imorgon börjar intervallträningen.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar