torsdag 29 oktober 2009

Okej, jag gör det väl då!

Vaccineringen alltså.
Den har varit ett hett ämne här i huset ett tag. Ni som känner Leffe, förstår ju att han var först på plats, när vårdcentralen började vaccinera i måndags. Bland de tio första. Herregud, säger jag bara, vilken hysteri!!
Jag själv har hela tiden varit tveksam. Känns som om ingen riktigt vet vad man pratar om. Det kommer nya och ändrade direktiv hela tiden. Då börjar jag ifrågasätta. Därav har det blivit heta diskussioner här hemma. Nästan ovänner på riktigt faktiskt ;-)

Efter mitt besök hos min älskade Bengan, ändrade jag mej. Han förklarade för mej på samma sätt som vanligt- som till ett barn. Å jag tog till mej det han sa- som vanligt. Hans uppfattning var att OM jag skulle insjukna, skulle det bli svårt att hålla koll på blodsocker och insulin, när man ligger och yrar i hör feber. Det har han ju förbanat rätt i!!
Jag försökte självklart att argumentera emot, som vanligt. Men vi kom fram till att jag egentligen bara är vrång, av naturen. Det är sant, jag blir vrång, när jag inte har riktigt kontroll över det som sker.....

Leffe tycker jag ska träffa Bengan oftare:- Han är ju den enda som kan få dej att lyssna!!

Ja ja, jag åker ner och sätter mej i vaccineringskö sen då!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar