måndag 25 januari 2010

Ehh.... vad har jag gett mej in på?!

Det ska bli spännande att se hur detta slutar!!
Victoria är med på skidskola, mycket för att jag själv inte kan lära henne åka. Jag vet inte ens hur man gör för att svänga "rätt". Förra lektionen var det kort med ledare så jag hoppade in och hjälpte till med liften.  Jag blev ombedd att ha med mej skidor nästa gång. Så jag köpte mej en hjälm idag (hjälmtvång på skidskolan) och lastade i mina skidor. Väl där så var vi tre ledare för gruppen "busungarna" idag, jättekul!! Jag åkte först i liften och tog emot och samlade barnen på toppen. En baggis! Barnen fick åka i bana, åka baklänges, göra "lappkast" och åka på en skida. Min roll var att räkna in dom och släppa iväg en och en efter att dom fått instruktioner av läraren. Detta fixade jag galant! Men jag var livrädd att han skulle be mej göra lappkast. Herregud, då hade jag väl hamnat på ortopeden.... Lektionen flöt på utan att jag behövde visa mina färdigheter. Glad i hågen, knäpper jag av mej skidorna och är på väg hem. Då kommer läraren fram och tackar sååå mycket för att jag har varit med och hjälpt till. Ingen orsak, tycker jag. Bara kul detta, jag är ju ändå där....
Han undrar om jag ska vara med i fortsättningen också. Ja självklart, svarar jag.
Jo jag tänkte, att jag skulle vilja dela upp gruppen mellan oss i tre....

Oh shit!!! *får mer eller mindre panik* Jag kan inte åka skidor!!!
Hur ska jag kunna lära någon, när jag inte kan själv? frågar jag.
*tankarna snurrar.... jag tänker på att föräldrar som satt sitt barn i skidskola, vill  ha valuta för pengana och ingen sopa till skidlärare*
Men detta fixar du =) Vi ses till veckan, säger skidläraren.

Eh...?

2 kommentarer:

  1. Ooooookeeeeej...!
    *skrattarhögt*
    Fast du fixar det säkert ;)

    *lyckospark*

    SvaraRadera
  2. Så typiskt Neta - att hamna i sådan situation...far det genom huvet när jag läser=)
    Det måsta bero på att du är SÅ snäll o säger aldrig NEJ.
    Låtsas att du kan för sjuttsingen...ungarna märker inte nåt, o absolut inte föräldrarna ...kör hårt =))

    SvaraRadera